Publicaciones

Artículos

Validez y confiabilidad de la escala de afecto positivo y negative (SPANAS) en estudiantes universitarios peruanos
Se ha estudiado la validez de constructo y la confiabilidad de la escala SPANAS en dos muestras de estudiantes universitarios de Lima. Mediante diversos análisis factoriales confirmatorios (AFC) se evaluó...
Año de publicación: 2012
Economic inequality is linked to biased self-perception.
People’s self-perception biases often lead them to see themselves as better than the average person (a phenomenon known as self-enhancement). This bias varies across cultures, and variations are typically explained using...
Año de publicación: 2011
Autonomous and controlled regulation of performance-approach goals: Their relations to perfectionism and educational outcomes
The present research uses self-determination theory to examine whether autonomous and controlled regulation of performance-approach (PAp) goals would differentially predict educational outcomes and add to the variance explained by the...
Año de publicación: 2010
Adaptación y estudio de las propiedades psicométricas del cuestionario de autorregulación emocional (ERQP)
Se estudió las propiedades psicométricas del Cuestionario de Autorregulación Emocional (ERQ, Gross & Thompson, 2003) adaptado para el Perú (ERQP). Este cuestionario evalúa dos estrategias de regulación emocional: la reevaluación...
Año de publicación: 2010
Instrumental Motivation is Extrinsic Motivation: So What?
The present anticipation of future goals creates instrumental motivation for immediate actions that are expected to be instrumental for achieving those future goals. Instrumental motivation is however by definition extrinsic...
Año de publicación: 2009
Adaptación de dos cuestionarios de motivación: Autorregulación del Aprendizaje y Clima de Aprendizaje
Esta investigación psicométrica tuvo como objetivo adaptar y validar dos cuestionarios: Autorregulación del Aprendizaje y Clima de Aprendizaje. La muestra estuvo compuesta por 369 estudiantes universitarios de una universidad privada...
Año de publicación: 2009
Professores como fontes de motivacao dos alunos: o quê e o porquê da aprendizagem do aluno [Teachers as sources of students’ motivation: about the what and the why of student learning]
In this article we will discuss how teachers in their classes and principals, teachers, student counselors, etc. on the school level can enhance the quantity and the quality of students’...
Año de publicación: 2008
The Geografic Distribution of Big Five Personality Traits: Patterns and Profiles of Human Self Description Across 56 Nations.
The Big Five Inventory (BFI) is a self-report measure designed to assess the high-order personality traits of Extraversion, Agreeableness, Conscientiousness, Neuroticism, and Openness. As part of the International Sexuality Description...
Año de publicación: 2007
Achievement goals, learning strategies and Language achievement among Peruvian high school students
We used an achievement goal framework to study the role of motivation in the academic context of a Peruvian sample of 8th to 10th grade high school students (N = 1505). The...
Año de publicación: 2007